Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN – ZEND’R HEALING 

Artikel 1. Definities

1.1. ZENd’r Healing: de eenmanszaak ZENd’r Healing, gevestigd te Bavel en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 68778546. ZENd’r Healing is een handelsnaam van ZENd’r Breda.

1.2. Klant: de natuurlijke persoon of rechtspersoon die met ZENd’r Healing een overeenkomst is aangegaan.

1.3. Onder ‘algemene voorwaarden’ wordt verstaan: het geheel als bepalingen zoals die in dit document zijn opgenomen.

1.4. Diensten: alle diensten die ZENd’r Healing voor de klant gaat uitvoeren. Hieronder worden onder andere verstaan maar niet uitsluitend: het als coach geven van coaching en begeleiding op het gebied van trauma- en lichaamsgericht werk door middel van 1:1 coaching, energetische sessies, BRTT en/of TRB sessies, (online) meditaties en visualisaties, live evenementen zoals ademcirkels, ademsessies, cacao- en truffelceremonies, massages, tarot sessies en yoga lessen (YogaMiniRetreat).

1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen ZENd’r Healing en de klant op basis waarvan ZENd’r Healing de diensten zal gaan uitvoeren.

1.6. Zakelijke klant: een overeenkomst gesloten tussen ZENd’r Healing en een persoon die handelt vanuit een beroep/bedrijf.

1.7. Informatie: alle gegevens die de klant aan ZENd’r Healing aanlevert.

1.8. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving zoals WhatsApp.

1.9. Vertrouwelijke informatie: alle financiële-, zakelijke- en persoonsgegevens die door de klant en/of ZENd’r Healing worden verstrekt, ingevoerd, opgeslagen en verwerkt.

1.10. Website: www.zendryoga.nl

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze algemene voorwaarden

2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door ZENd’r Healing gedane aanbiedingen, uitgebrachte offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten, andere verrichte handelingen en facturen tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.

2.2. Door een akkoord via de e-mail, het online accepteren van een offerte en/of het plaatsen van een bestelling via de website, en expliciet akkoord te geven, verklaart de klant dat hij/zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en akkoord gaat met de inhoud hiervan.

2.3. Als er verschillen zijn tussen bepalingen uit deze algemene voorwaarden en bepalingen in een getekende overeenkomst, gaan de bepalingen uit de overeenkomst boven de bepalingen in deze algemene voorwaarden.

2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen en/of werkzaamheden die door derden worden uitgevoerd die door ZENd’r Healing zijn ingehuurd voor het uitvoeren van werkzaamheden binnen deze overeenkomst.

2.5. De toepasselijkheid van de algemene voorwaarden en/of inkoopvoorwaarden van de zakelijke klant worden uitdrukkelijk van de hand gewezen. Andere voorwaarden zijn dus niet van toepassing op de gesloten overeenkomst.

2.6. ZENd’r Healing mag de algemene voorwaarden altijd wijzigen, ook voor bestaande overeenkomsten.

2.7. Als ZENd’r Healing de algemene voorwaarden wijzigt, zal ZENd’r Healing de klant hiervan zowel per e-mail als ook via een eventueel online account van de klant op de hoogte stellen.

2.8. In geval van een wijziging van de algemene voorwaarden mag de klant de overeenkomst ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden geldig worden, of tot maximaal 7 dagen na het in werking treden van de nieuwe algemene voorwaarden.

2.9. Indien een bepaling uit deze algemene voorwaarden ongeldig wordt verklaard zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen ZENd’r Healing en de klant in overleg een nieuwe bepaling opstellen om de ongeldig verklaarde bepaling te vervangen. Hierbij moet het doel en de strekking van de ongeldig verklaarde bepaling in het achterhoofd worden gehouden.

Artikel 3. Aanbod

3.1. Als een aanbod van ZENd’r Healing een beperkte geldigheidsduur heeft, wordt dit duidelijk in het aanbod, op de website en/of op social media aangegeven. Als er geen termijn is aangegeven, is het aanbod geldig tot 7 dagen na de datum waarop het aanbod is uitgebracht. Als de klant het aanbod niet binnen die 7 dagen accepteert, vervalt het aanbod. Het aanbod is daarnaast onder voorbehoud van beschikbaarheid.

3.2. Zolang de klant het aanbod niet binnen de genoemde termijn heeft geaccepteerd, mag ZENd’r Healing het aanbod en de bijbehorende tarieven intrekken of wijzigen.

3.3. ZENd’r Healing geeft in het aanbod aan welke dienst, traject, programma of online product wordt aangeboden met het overeengekomen tarief. Eventuele reiskosten á €0,35 ex btw per km en/of reistijd en parkeerkosten worden tevens vermeld.

3.4. Als blijkt dat de klant bij de aanvraag onjuiste en/of onvolledige gegevens heeft doorgegeven, mag ZENd’r Healing de tarieven en aanvullende voorwaarden aanpassen.

3.5. Het aanbod en/of de speciale actie geldt niet automatisch voor vervolgopdrachten.

3.6. Het aanbod bevat een volledige omschrijving van de aangeboden diensten, de beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de klant mogelijk te maken.

3.7. ZENd’r Healing mag een vooruitbetaling van 100%, een aanbetaling van 50% of de eerste termijnbetaling van het overeengekomen tarief aan de klant in rekening brengen. De uitvoering van de diensten, zoals het laten plaatsvinden van een kick-off, zullen pas starten nadat de (aan)betaling is voldaan.

3.8. ZENd’r Healing mag de tarieven tussentijds wijzigen. Als de tarieven van overeengekomen diensten stijgen na het sluiten van de overeenkomst, dan mag de klant de overeenkomst annuleren per de datum dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen door wettelijke regelingen of bepalingen zijn hierbij uitgesloten.

3.9. Alles wat buiten het aanbod aan de klant wordt geleverd, wordt als meerwerk gezien en als zodanig in rekening gebracht.

3.10. ZENd’r Healing kan niet aan het aanbod worden gehouden als de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing, verschrijving of typefout bevat.

Artikel 4. Overeenkomst, meerwerk, ontbinden, annuleren en wijzigen

4.1. De overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant het akkoord op het aanbod via de e-mail aan ZENd’r Healing stuurt of een bestelling plaatst via de website. Wijzigingen in gesloten overeenkomsten kunnen alleen schriftelijk worden gedaan en zijn pas geldig wanneer deze door ZENd’r Healing en de klant zijn geaccepteerd.

4.2. Na het sluiten van de overeenkomst zal ZENd’r Healing binnen de afgesproken termijn starten met de werkzaamheden. Als de klant het aanbod elektronisch heeft geaccepteerd, bevestigt ZENd’r Healing de acceptatie van het aanbod. Zolang ZENd’r Healing de acceptatie niet heeft bevestigd, mag de klant de overeenkomst kosteloos ontbinden.

4.3. ZENd’r Healing mag bepaalde werkzaamheden uit laten voeren door derden of zich laten ondersteunen zonder dat de klant daarvan vooraf op de hoogte gesteld hoeft te worden.

4.4. Als ZENd’r Healing door onvoorziene omstandigheden, die op het moment van het opstellen van het aanbod nog niet bekend waren, meer werk moet uitvoeren dan is overeengekomen in het aanbod, mag ZENd’r Healing de daaruit voortkomende meerkosten als meerwerk aan de klant in rekening te brengen.

4.5. Een op een datum ingeplande losse (coaching)sessie of massage kan tot 48 uur voor aanvang van de sessie/massage kosteloos worden verplaatst. Bij verplaatsing binnen 48 uur, het voor de tweede keer verplaatsen van dezelfde sessie/massage, het binnen 48 uur voor aanvang annuleren van de sessie/massage of niet-tijdig aanwezig zijn wordt de volledige sessie/massage alsnog in rekening gebracht, of wanneer deze al is voldaan wordt deze niet gerestitueerd. In geval van een traject komt de sessie/massage te vervallen.

4.6. De particuliere klant kan een overeenkomst die betrekking heeft op een traject binnen

14 dagen zonder opgaaf van redenen ontbinden (herroepen) zolang de werkzaamheden nog niet van start zijn gegaan. ZENd’r Healing mag vragen naar de reden van herroeping, maar mag de klant niet verplichten tot het geven van de redenen van ontbinding.

4.7. De in artikel 4.6 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de overeenkomst is gesloten. Indien de particuliere klant gebruik maakt van het herroepingsrecht, meldt de klant dit schriftelijk binnen de termijn aan ZENd’r Healing.

4.8. Wanneer het traject of een overeenkomst tussentijds wordt beëindigd, blijft de particuliere klant altijd verplicht de reeds geleverde diensten naar rato te voldoen.

4.9. Indien een zakelijke klant over gaat tot annulering van de overeenkomst aanvang van de werkzaamheden is de klant gehouden tot het betalen van een vergoeding voor de gereserveerde tijd en voorbereidingen:

  • annulering tot 30 dagen voor aanvang: 30% van het overeengekomen bedrag;
  • annulering binnen 30 dagen voor aanvang: 50% van het overeengekomen bedrag
  • annulering binnen 14 dagen voor aanvang: 75% van het overeengekomen bedrag
  • annulering binnen 7 dagen voor aanvang: 100% van het overeengekomen bedrag.

4.10. Indien de overeenkomst zakelijk (of met de werkgever van de klant) is gesloten, blijft bij tussentijdse beëindiging het volledige bedrag opeisbaar.

4.11. Het door de klant geaccepteerde aanbod, eventueel gesloten overeenkomst en deze algemene voorwaarden vormen samen de volledige weergave van de rechten en verplichtingen van beide partijen en vervangen alle eerdere schriftelijke en mondelinge afspraken.

4.12. Indien zich wijzigingen voordoen met betrekking tot de omstandigheden waarop ZENd’r Healing zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod, dan is ZENd’r Healing bevoegd deze wijzigingen te wijzigen in de uitvoering van de overeenkomst dan wel de prijzen aan te passen.

Artikel 5. Uitvoering van de overeenkomst

5.1. Iedere overeenkomst tussen ZENd’r Healing en de klant is een inspanningsverplichting waarbij ZENd’r Healing de verplichtingen naar beste vermogen en inzicht zal uitvoeren, met de nodige zorgvuldigheid en vakmanschap. ZENd’r Healing kan echter niet verantwoordelijk worden gehouden als het resultaat niet aan de verwachtingen van de klant voldoet.

5.2. ZENd’r Healing zorgt ervoor dat (vertrouwelijke) informatie die de klant aan ZENd’r Healing levert zodanig wordt beveiligd dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.

5.3. ZENd’r Healing is bevoegd om voor promotionele doeleinden, voor bijvoorbeeld referenties, de gegevens van de klant op de website en/of social media kanalen te publiceren.

5.4. De klant is verplicht om alle informatie die nodig is voor de uitvoering van de werkzaamheden, zoals persoons- en bedrijfsgegevens en informatie over of met betrekking tot de uit te voeren werkzaamheden en relevante informatie waar ZENd’r Healing om verzoekt, tijdig aan ZENd’r Healing beschikbaar te stellen. De informatie waar ZENd’r Healing om vraagt dient in ieder geval uiterlijk 2 dagen voor aanvang van de kick-off te zijn aangeleverd. De klant is verantwoordelijk voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van deze gegevens, ook als ze van derden afkomstig zijn. Hieronder vallen tevens gegevens over eventueel gebruik van medicijnen en/of antidepressiva en overige contra-indicaties.

5.5. Als de klant de gegevens uit artikel 5.4 niet of niet-tijdig aan ZENd’r Healing beschikbaar stelt en de uitvoering van de werkzaamheden daardoor vertraging oploopt, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de klant. Daarnaast mag ZENd’r Healing eenzijdig besluiten om de uitvoering van de werkzaamheden op te schorten tot het moment dat de gegevens door ZENd’r Healing zijn ontvangen.

5.6. Als door toedoen van ZENd’r Healing de uitvoering van de diensten vertraging oploopt door ziekte of vanwege andere onvoorziene (persoonlijke) omstandigheden, zal ZENd’r Healing dit zo snel mogelijk aan de klant meedelen.

5.7. In geval van een traject en/of programma met een vooraf bepaalde duur is de klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken en/of coachingsessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies en eventuele ingestuurde opdrachten komen te vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. Tevens kan door de klant geen aanspraak meer gemaakt worden op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.

5.8. In uitzondering op artikel 5.7 kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel in extreme situaties en alleen na overleg met ZENd’r Healing met maximaal 2 weken worden verlengd.

5.9. Een traject kan niet worden gepauzeerd. Indien ZENd’r Healing toch instemt met het pauzeren van een traject, dient er tegelijkertijd een herstartdatum bepaald te worden.

5.10. ZENd’r Healing werkt voor het traject en het programma online of op haar eigen locatie met de klant. Indien de klant kenbaar maakt op een andere locatie af te willen spreken dan kan er in overleg met ZENd’r Healing een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant.

5.11. ZENd’r Healing werkt voor de opdracht online, op haar eigen locatie en/of op een locatie die door ZENd’r Healing is gereserveerd. Indien de klant kenbaar maakt op een andere, externe locatie af te willen spreken dan kan er in overleg met ZENd’r Healing een afspraak worden ingepland. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze externe locatie zijn voor rekening van de klant.

5.12. Indien werkzaamheden op locatie bij de klant plaatsvinden, wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de faciliteiten bij de klant.

5.13. In aanvulling op artikel 5.11 en 5.12 is ZENd’r Healing te allen tijde gerechtigd om geen gehoor te geven aan een verzoek van de klant om de werkzaamheden op locatie uit te voeren.

5.14. ZENd’r Healing voert haar diensten uit in overeenstemming met integriteitscode zoals deze op de website van ZENd’r Healing te vinden is.

5.15. De klant wordt in de gelegenheid gesteld vragen te stellen via WhatsApp. ZENd’r Healing zal op werkdagen tussen 9-17 uur deze vragen binnen 48 uur, met uitzondering van de vakanties van ZENd’r Healing het weekend en feestdagen, beantwoorden. Vakanties van ZENd’r Healing worden tijdig aan de klant gemeld. Tijdens de gemelde vakantie is ZENd’r Healing niet bereikbaar.

5.16. In aanvulling op artikel 5.10 mag de klant ook vragen per e-mail aan ZENd’r Healing sturen. Deze e-mails worden binnen 3 werkdagen beantwoord/bekeken (max. 2 e-mails per week).

5.17. ZENd’r Healing voert haar diensten uit in overeenstemming met de eisen van het CAT (geregistreerd onder nummer ?????), dan wel de daarvoor in de plaats tredende beroepsregels, ethische waarden en beroepscode en acht zich gebonden aan de verbonden beroepsregels en tuchtrechtspraak.

Artikel 6. Rechten en verplichtingen voor de klant

6.1. De klant moet zich houden aan de bepalingen zoals deze zijn opgenomen in deze algemene voorwaarden.

6.2. De klant is verplicht om wijzigingen in de gegevens zoals genoemd in artikel 5.4. zo spoedig mogelijk aan ZENd’r Healing te melden.

6.3. De klant is verplicht om klachten over de door ZENd’r Healing geleverde diensten uiterlijk binnen 7 dagen na een (coaching)sessie of binnen 14 dagen na afronding van een traject of programma, aan ZENd’r Healing te melden. ZENd’r Healing streeft ernaar binnen 5 werkdagen op de klacht te reageren. Indien de klacht niet naar wens van de klant is opgelost, kan de klant zich richten tot de geschillencommissie van het CAT.

6.4. De klant is verplicht ZENd’r Healing een redelijk termijn te geven om de klacht en/of het geconstateerde gebrek te herstellen. Het indienen van een klacht schort de betalingsverplichting niet op.

6.5. Eén jaar na levering van de producten en/of diensten vrijwaart de klant ZENd’r Healing van alle juridische claims naar aanleiding van die geleverde diensten en/of producten.

6.6. De klant moet zelf reservekopieën maken van alle materialen en/of gegevens die ZENd’r Healing nodig heeft voor de uitvoering van de werkzaamheden. Bij verlies van deze materialen en/of gegevens is ZENd’r Healing niet aansprakelijk voor de schade die daaruit voortkomt.

6.7. Als ZENd’r Healing inloggegevens met de klant deelt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. ZENd’r Healing is niet aansprakelijk voor misbruik en/of verlies van de inloggegevens en mag ervan uitgaan dat de klant degene is die inlogt door middel van de met de klant gedeelde inloggegevens.

6.8. Er bestaat geen herroepingsrecht, als de klant een zakelijke opdrachtgever is.

6.9. Het is niet mogelijk aangeschafte digitale producten, waaronder een online product, zoals maar niet uitsluitend, een losse online cursus of ademsessie/meditatiebundel, te retourneren. Door bestelling en betaling van de digitale producten krijgt klant direct de volledige toegang tot de aankoop. De klant stemt er tijdens het bestelproces uitdrukkelijk mee in dat hij/zij hierdoor afstand doet van het recht gebruik te maken van bedenktijd en het recht de overeenkomst te herroepen.

Artikel 7. Bijzondere bepalingen coachingstraject, trainingen, losse online cursussen, programma’s, (groeps)sessies, membership en strippenkaarten

7.1. Zodra de klant het aanbod van ZENd’r Healing heeft geaccepteerd, ontstaat er een betalingsverplichting voor de klant. Wanneer door de zakelijke klant niet het hele traject wordt gevolgd, blijft de betalingsverplichting wel in stand.

7.2. De kennis die door de klant wordt opgedaan, mag niet worden gekopieerd en mag alleen voor eigen doeleinden gebruikt worden.

7.3. In aanvulling op artikel 7.2 is het de klant niet toegestaan, ongeacht (volledige) deelname of niet, om binnen 36 maanden na afronding van het traject en/of het programma een soortgelijk traject/programma al dan niet met referentie naar of volgens de methode van ZENd’r Healing aan te bieden of te doen geven, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Als ZENd’r Healing waarneemt dat de klant de content geheel of gedeeltelijk heeft gekopieerd, is het aan de klant om aan te tonen dat dit niet het geval is, en is artikel 9 van toepassing.

7.4. De klant erkent dat eventueel resultaat niet direct zicht- en meetbaar zal zijn en dat eventuele resultaten afhankelijk zijn van de inzet van de klant zelf en de manier waarop de klant de opdrachten uitvoert en resultaten implementeert. ZENd’r Healing geeft geen enkele garanties voor het behalen van een bepaald resultaat door de klant.

7.5. De klant heeft toegang tot de online leeromgeving en content van ZENd’r Healing zo lang het door de klant gekochte product beschikbaar is. ZENd’r Healing kan geen garanties geven over de beschikbaarheid van individuele producten. Indien ZENd’r Healing toch besluit materiaal (eerder) te verwijderen of te verhuizen, stelt ZENd’r Healing de klant hier drie maanden voorafgaand aan de verhuizing of verwijdering van op de hoogte, via het meest recente bekende e-mailadres van de klant. De klant is zelf verantwoordelijk voor het tijdig volgen van de content en eventueel downloaden van bestanden.

7.6. Inloggegevens met betrekking tot de online leeromgeving mogen niet met derden worden gedeeld. Indien ZENd’r Healing waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot de online leeromgeving en/of afgeschermde content van ZENd’r Healing, is ZENd’r Healing gerechtigd de toegang voor de klant, zonder voorafgaande waarschuwing, te ontzeggen.

7.7. ZENd’r Healing maakt gebruik van software van een derde partij (leverancier) om de content binnen de online leeromgeving digitaal aan de klant beschikbaar te stellen. ZENd’r Healing kan niet garanderen dat die software altijd en overal te bereiken is en aanvaardt geen aansprakelijkheid voor het tijdelijk niet bereikbaar zijn van de content.

7.8. ZENd’r Healing mag het aanbod en de bijbehorende content binnen een traject/programma uitbreiden, beperken of aanpassen in verband met kwalitatieve verbeteringen zodra ZENd’r Healing dit nodig acht.

7.9. ZENd’r Healing beheert een online community. Wanneer de klant dit wil kan de klant lid worden van deze online community door toegang tot deze groep te vragen. Alleen klanten met een actief coachingtraject zijn gerechtigd om aan deze groep deel te nemen. De online community wordt aangeboden als extra dienstverlening, de klant kan hier geen enkele rechten aan ontlenen en het staat ZENd’r Healing vrij deze online community te beëindigen.

7.10. De klant kan in de online community van ZENd’r Healing berichten plaatsen. De klant is te allen tijde verantwoordelijk voor de inhoud van de berichten die worden geplaatst. Berichten mogen geen reclame, ongevraagde acquisitie, spam, discriminerende, pornografische, beledigende of bedreigende inhoud bevatten of op andere manier wijze de wet overtreden en andere deelnemers schaden. ZENd’r Healing mag deze informatie altijd zonder opgaaf van redenen verwijderen.

7.11. ZENd’r Healing mag de klant verwijderen uit een van de trajecten, programma’s en/of sessies indien de klant door het gedrag het programma verstoort en in de toekomst van verdere deelname uitsluiten. Restitutie van betaalde gelden of opheffing van de betalingsverplichting is niet van toepassing.

7.12. Deelname van de klant aan een online groepsactiviteit kan niet worden verplaatst of ingehaald in geval van afwezigheid. ZENd’r Healing maakt een planning voor de groepsactiviteiten en stelt de klant daarvan tijdig op de hoogte. Indien mogelijk kan ZENd’r Healing de content en/of opname van een groepssessie delen met de klant. Het niet (kunnen) deelnemen leidt niet tot restitutie van betaalde gelden of opschorting van een betalingsverplichting.

7.13. Indien ZENd’r Healing door overmacht (genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om een online groepsactiviteit, live evenement of retreat, welke onderdeel is van een traject, te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor activiteit voor de nader te bepalen datum.

7.14. ZENd’r Healing mag, wanneer de klant in termijnen betaalt en de termijnbetaling(en) niet-tijdig heeft gedaan, het recht op deelname aan het traject/het programma en toegang tot de online leeromgeving blokkeren (opschorten) tot er een betaling heeft plaatsgevonden.

7.15. Indien de toegang tot een online leeromgeving is ontzegd, zal de klant weer toegang krijgen zodra de betaling(en) zijn voldaan.

7.16. Het is de klant niet toegestaan beeld- en geluidsopnames te maken van sessies binnen een groepstraject, tenzij vooraf toestemming is verleend.

7.17. ZENd’r Healing geeft de klant de mogelijkheid, om binnen het traject of het programma met een vooraf bepaalde duur, een ingeplande coachingsessie één keer te verplaatsen, mits dit 48 uur voor aanvang van de sessie aan ZENd’r Healing wordt gemeld. Indien de klant dit niet uiterlijk 48 uur voor aanvang van de sessie aan ZENd’r Healing meldt, de klant zonder afmelding niet aanwezig is voor de sessie of dezelfde sessie voor een tweede keer wenst te verplaatsen, komt de sessie te vervallen. Vervallen of gemiste sessies kunnen niet worden ingehaald.

7.18. Indien ZENd’r Healing is verhinderd voor een overeengekomen sessie binnen het traject en/of het programma, zal in overleg met de klant de sessie worden verplaatst.

7.19. Restitutie van de door de klant aangeschafte ticket(s) voor een van de (online) healingsessies, en/of live evenementen (zoals o.a ademcirkel en/of cacao- en truffelceremonies) van ZENd’r Healing is slechts mogelijk indien het gaat om een particuliere klant en tot 48 uur na aankoop van het ticket. De klant die zakelijk een ticket heeft gekocht, maakt geen aanspraak op restitutie van het ticket. De klant is wel altijd gerechtigd het deelnamebewijs aan een ander persoon over te dragen zolang de persoon aan dezelfde deelnamevoorwaarden voldoet. De klant dient uiterlijk 7 dagen voor aanvang de gegevens van de nieuwe deelnemer aan ZENd’r Healing door te geven. Indien mogelijk kan het ticket in overleg met ZENd’r Healing ingezet worden voor een andere datum mits deze beschikbaar is.

7.20. Indien ZENd’r Healing door onvoldoende aanmeldingen, verhindering van ZENd’r Healing of ingehuurde derden en/of overmacht (zoals genoemd in artikel 12) genoodzaakt is om de (online) healingsessie of het live evenement te verplaatsen, of op een andere locatie laat plaatsvinden, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de dienst voor de nader te bepalen datum. Indien de klant op de nader te bepalen datum niet aanwezig kan of wil zijn, heeft de klant de keuze voor restitutie van het betaalde bedrag, livedagen behorende bij een traject worden niet gerestitueerd. De klant ontvangt binnen 14 dagen het betaalde bedrag retour op het rekeningnummer waarmee het ticket is aangeschaft.

7.21. Het is ZENd’r Healing altijd toegestaan om de overeenkomst tussentijds te beëindigen als nieuwe feiten en/of omstandigheden ervoor zorgen dat er een breuk in de vertrouwensrelatie is ontstaan. ZENd’r Healing zal in dat geval het resterende bedrag van het traject aan de klant retourneren, maar is niet gehouden tot het betalen van een schadevergoeding aan de klant.

7.22. Als de klant de sfeer binnen de sessie, retreat, programma, traject en/of het live evenement verstoort door zijn/haar gedrag, dan mag ZENd’r Healing de klant de toegang ontzeggen en toekomstige deelname weigeren. Dit heeft geen enkele invloed op door de klant betaalde gelden of betalingsverplichtingen van de klant.

Membership
7.23. ZENd’r Healing biedt een membership voor de online healingacademy aan. De klant kan het membership afsluiten via de website.

7.24. In geval van afsluiten van een membership gaat de klant ermee akkoord dat er maandelijks vooruit gefactureerd wordt betreffende het membership op de dag waarop het membership is afgesloten.

7.25. Het membership heeft een minimale looptijd van 6 of 12 maanden en wordt na de eerste 6 of 12 maanden telkens automatisch met één maand verlengd tenzij de klant tijdig opzegt met inachtneming van artikel 7.28.

7.26. De klant heeft toegang tot de content van het membership zolang de klant lid is.

7.27. De door ZENd’r Healing aan de klant verstrekte inloggegevens betreffende het membership mogen nooit met derden worden gedeeld. Als ZENd’r Healing waarneemt dat door toedoen van de klant derden toegang hebben tot het membership, is ZENd’r Healing bevoegd de toegang tot het membership voor de klant, zonder voorafgegane waarschuwing, te ontzeggen.

7.28. Het membership heeft een opzegtermijn van 1 maand. De opzegging dient per e-mail via info@zendryoga.nl gemeld te worden voor de 1e van de opvolgende maand.

Abonnement YogaMiniRetreats

7.29. ZENd’r Healing biedt een abonnement voor de YogaMiniRetreats voor een vast tarief per maand aan. De klant kan een abonnement aanvragen en afsluiten via de website.

7.30 Het abonnement heeft een minimale looptijd van 1 maand waarbij er maandelijks, vooruit gefactureerd wordt, tenzij anders aangegeven. Vervolgens kan er tegen het einde van de abonnementsperiode worden opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn van één maand.

7.31. Het abonnement wordt automatisch verlengd met de periode waarover het lidmaatschap in eerste instantie is afgesloten, tenzij er tijdig wordt opgezegd met inachtneming van de opzegtermijn.

7.32. Bij gedeeltelijke afname of tussentijdse beëindiging door de klant vindt geen restitutie van de factuur plaats. Bij tussentijdse ontbinding van een abonnement blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van de volledige overeengekomen bedragen betreffende het abonnement.

7.33. Binnen het abonnement kan de klant gebruik maken van 2 YogaMiniRetreats per maand. Indien de klant vaker aanwezig wil zijn, dient de klant losse tickets aan te schaffen.

Artikel 8. Betaling

8.1. Zodra het aanbod door de klant is geaccepteerd, is ook de verplichting ontstaan tot betaling van het overeengekomen tarief.

8.2. Facturen dienen binnen 14 kalenderdagen na de factuurdatum betaald te zijn, behalve als er andere afspraken zijn gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld is.

8.3. De eerste termijnbetaling dient te zijn voldaan voor aanvang van de kick-off sessie. Indien de klant een losse ademsessie, cacao- of truffelceremonie of massage heeft geboekt, dient de betreffende factuur te zijn voldaan voor aanvang van de werkzaamheden.

8.4. ZENd’r Healing biedt de klant de mogelijkheid om in vooraf overeengekomen termijnen te betalen. Indien de termijn betaling(en) niet-tijdig worden voldaan, is ZENd’r Healing bevoegd de werkzaamheden uit te stellen tot de betalingsachterstand is ingelopen.

8.5. Indien niet-tijdige betaling drie keer is voorgekomen, kan ZENd’r Healing besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen en/of de mogelijkheid tot termijnbetalingen op te heffen en is het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar door ZENd’r Healing.

8.6. Als de klant niet-tijdig aan de betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een verdere ingebrekestelling nodig is.

8.7. Bij een niet tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, verplicht tot een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15% van het factuurbedrag met een minimum van €40,- excl. BTW bedragen. In geval van een zakelijke klant wordt €150,- aan incassokosten in rekening gebracht.

8.8. In geval van liquidatie, faillissement, beslag, surseance van betaling of overlijden aan de zijde van de klant zijn de vorderingen van ZENd’r Healing onmiddellijk opeisbaar.

8.9. In aanvulling op artikel 8.8 heeft ZENd’r Healing het recht de uitvoering van de werkzaamheden of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan, zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.

8.10. De klant kan bezwaren tegen de door ZENd’r Healing verzonden facturen uiterlijk binnen vijf dagen na factuurdatum schriftelijk aan ZENd’r Healing kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal ZENd’r Healing een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.

8.11. Indien betaling plaatsvindt via automatische incasso maar incasso onmogelijk blijkt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening van de klant, vanwege een door de klant verkeerd opgegeven rekeningnummer of wanneer de klant een of meerdere incasso’s storneert, dan is de klant €15,- administratiekosten verschuldigd per niet-geslaagde automatische incasso. Tevens is de klant verplicht om zelf zorg te dragen voor de betaling die door automatische incasso niet is geslaagd.

Artikel 9. Intellectueel eigendom

9.1. Alle intellectuele eigendomsrechten op alle geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen berusten bij ZENd’r Healing tenzij anders is overeengekomen. Het is de klant in geen enkel geval toegestaan de geleverde diensten, producten, documentatie en/of materialen, te veelvoudigen, door te verkopen, openbaar te maken en/of aan derden ter beschikking te stellen, behalve als schriftelijk anders is overeengekomen.

9.2. De intellectuele eigendomsrechten op door ZENd’r Healing ontwikkelde voortbrengselen van de menselijke geest, zijn en blijven exclusief eigendom van ZENd’r Healing tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.

9.3. ZENd’r Healing is niet verantwoordelijk voor de informatie en/of content die via de klant met ZENd’r Healing wordt gedeeld of ter beschikking is gesteld. Indien de door de klant aangeleverde informatie en/of content op een manier inbreuk maakt op rechten van derden en/of in strijd is met de geldende wet- en regelgeving, zal de klant ZENd’r Healing vrijwaren van enige aanspraken op schadevergoeding die derden eisen als gevolg van dit handelen van de klant.

9.4. Iedere handeling die in strijd is met dit artikel wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht waarbij ZENd’r Healing recht heeft op een vergoeding ter hoogte van €1.000,- een dergelijke vorm van onrechtmatig gebruik zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.

Artikel 10. Duur overeenkomst en beëindiging

10.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd, behalve als uit het aanbod anders voortvloeit of als partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt.

10.2. De klant kan de overeenkomst niet tussentijds opzeggen, behalve als dit expliciet is toegestaan.

10.3. Beide partijen mogen de overeenkomst alleen ontbinden als de andere partij na een deugdelijke schriftelijke ingebrekestelling niet aan de verplichtingen voldoet. In ieder geval moet er een redelijke termijn zijn gesteld om de tekortkoming te herstellen.

10.4. In uitzondering op artikel 10.3. kan ZENd’r Healing de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving direct geheel of gedeeltelijk beëindigen als zich een dringende reden voordoet waaronder in ieder geval wordt begrepen dat:

  • surseance van betaling aan de klant is verleend;
  • het faillissement van de klant is uitgesproken;
  • het vermoeden bestaat dat de klant niet aan de betalingsverplichting kan (blijven) voldoen en/of terugkerende betalingsproblemen;
  • de klant handelt in strijd met de openbare orde, goede zeden en/of wet- en regelgeving;
  • de klant inbreuk maakt op rechten van derden;
  • de klant handelt in strijd met een verplichting die voortkomt uit de overeenkomst;
  • de klant niet reageert op correspondentie per e-mail, telefoon en/of schriftelijk al dan niet per aangetekend schrijven en redelijke richtlijnen en/of aanwijzingen van ZENd’r Healing negeert;
  • er voor ZENd’r Healing aanwijzingen en/of (nieuwe) feiten en omstandigheden zijn dat ZENd’r Healing zich niet (meer) naar beste kunnen kan inzetten, bijvoorbeeld vanwege een vertrouwensbreuk met de klant, om de werkzaamheden uit te voeren.

10.5. ZENd’r Healing zal, indien de overeenkomst wordt beëindigd vanwege een situatie uit

artikel 10.4 het resterende bedrag voor de nog niet uitgevoerde werkzaamheden aan de klant retourneren maar nooit verplicht zijn om een schadevergoeding aan de klant te betalen.

10.6. Als ZENd’r Healing op het moment van de beëindiging zoals genoemd in dit artikel al betalingen met betrekking tot de reeds uitgevoerde werkzaamheden heeft ontvangen, zullen deze betalingen niet met terugwerkende kracht worden terugbetaald. Daarnaast blijven bedragen die ZENd’r Healing vóór de ontbinding aan de klant heeft gefactureerd nog steeds verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

11.1. De klant is en blijft altijd zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren of toepassen van kennis, handelingen en/of adviezen die door ZENd’r Healing worden gegeven tijdens het uitvoeren van de werkzaamheden.

11.2. Indien ZENd’r Healing, ondanks artikel 11.1, toch aansprakelijk wordt gesteld, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van directe schade tot maximaal tweemaal van het overeengekomen tarief voor de betreffende werkzaamheden. Dit bedrag is te allen tijde maximaal het bedrag wat de verzekeraar in dat geval aan ZENd’r Healing uitkeert. Als er sprake is van een duurovereenkomst, is de aansprakelijkheid beperkt tot vergoeding van de directe schade tot maximaal het bedrag van de door de klant laatst betaalde factuur.

11.3. De klant heeft pas recht op een schadevergoeding als de klant ZENd’r Healing heeft gewezen op de toerekenbare tekortkoming en/of onrechtmatige gedraging tegenover de klant door middel van een ingebrekestelling. In de ingebrekestelling dient de klant ZENd’r Healing een redelijk termijn te geven om de tekortkoming te herstellen en/of alsnog na te komen. Alleen wanneer ZENd’r Healing niet heeft voldaan aan herstel en/of nakoming, heeft de klant mogelijk recht op een schadevergoeding. Als de nakoming en/of het herstel blijvend onmogelijk is, geldt het vereiste van een ingebrekestelling niet.

11.4. In aanvulling op artikel 11.2 is ZENd’r Healing alleen aansprakelijk voor directe schade zoals de redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, eventuele redelijke kosten die de klant moet maken om de schade te laten herstellen en redelijke kosten die gemaakt dienen te worden ter voorkoming of beperking van de schade voor zover de klant kan aantonen dat deze kosten hebben geleid tot beperking van directe schade als bedoeld in dit artikel.

11.5. ZENd’r Healing is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet of grove schuld aan de kant van ZENd’r Healing.

11.6. ZENd’r Healing is in ieder geval nooit aansprakelijk voor indirecte of gevolgschade zoals gemiste besparingen, misgelopen winst, kosten voor juridische bijstand, verlies van klanten, herstelkosten, schade door bedrijfsstagnatie en voor schade ontstaan door verlies van de gegevens uit artikel 5.4 bij het uitvoeren van de werkzaamheden of wanneer ZENd’r Healing is uitgegaan van door of namens de klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.

11.7. De klant vrijwaart ZENd’r Healing tegen alle aanspraken van derden, kosten daarbij inbegrepen, die op welke manier dan ook samenhangen met werkzaamheden die ZENd’r Healing in het kader van de overeenkomst heeft verricht.

11.8. Er is door de klant geen enkel recht of verplichting te ontlenen aan het traject en/of het programma, de opdrachten en/of oefeningen en ieder handelen van de klant is voor eigen rekening en risico. ZENd’r Healing aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant de gedoceerde wijze en methode van ZENd’r Healing in de praktijk tot uitvoering brengt.

11.9. De inhoud van de sessies zijn niet bedoeld ter vervanging van medisch advies van een psycholoog of psychiater. Het gebruik van het traject/programma en eventuele beslissingen die genomen worden naar aanleiding van de sessies en/of het programma, is voor eigen verantwoordelijkheid van de klant. ZENd’r Healing aanvaard geen aansprakelijkheid in welke vorm dan ook. Daarnaast heeft ZENd’r Healing het recht om de sessies te staken totdat er contact is geweest met een (huis)arts, medisch specialist, psycholoog of psychiater als ZENd’r Healing dit nodig acht.

11.10. Het meedoen aan (healing)sessies die door ZENd’r Healing worden georganiseerd en/of begeleid is optioneel. De klant kan zelf bepalen wel of niet mee te doen. Ceremonies die onderdeel zijn van een traject kunnen niet worden geresitueerd indien de klant afziet van deelname.

11.11. ZENd’r Healing is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van het ondergaan van sessies en/of healings. ZENd’r Healing is niet aansprakelijk dan wel verantwoordelijk voor eventuele fysieke, materiele, psychische of emotionele schade. Het ondergaan van de sessies en/of healings en het innemen van cacao en/of truffels vallen volledig onder het eigen risico van de klant.

11.12. Indien de klant te maken heeft met psychiatrische- en/of persoonlijkheidsproblematiek wordt de klant geacht deze klachten eerst met behulp van behandelingen in de GGZ op te lossen. Indien de klant toch start met het traject en de bijbehorende sessies, wordt de klant geadviseerd dit eerst met de behandelende medisch arts of behandelaar te bespreken.

11.13. De klant vrijwaart ZENd’r Healing voor enige claims door middel van het, voorafgaand aan de sessie, ondertekenen van een persoonlijke omstandigheden- en  vrijwaringsformulier.

Artikel 12. Onderbreking van de werkzaamheden en overmacht

12.1. ZENd’r Healing is niet gehouden aan de verplichting tot het uitvoeren van de werkzaamheden als de nakoming ervan onmogelijk is geworden door overmacht. Onder overmacht wordt een situatie verstaan waarin partijen redelijkerwijs geen invloed op uit kunnen oefenen zoals ziekte, een pandemie, ongevallen, brand, bedrijfsstoringen en overheidsmaatregelen.

12.2. Indien zich een situatie zoals genoemd in artikel 12.1 voordoet, of andere omstandigheden plaatsvinden waardoor de werkzaamheden tijdelijk niet uitgevoerd kunnen worden, worden de verplichtingen opgeschort zolang partijen niet aan hun verplichtingen kunnen voldoen. Partijen zoeken in een dergelijke situatie samen naar een oplossing. Indien de overmacht meer dan 90 dagen heeft geduurd, zijn beide partijen bevoegd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden. De tot dan toe gemaakte kosten en gewerkte uren worden onmiddellijk opeisbaar.

12.3. ZENd’r Healing is bij het uitvoeren van de werkzaamheden in sommige gevallen afhankelijk van de medewerking, diensten en leveranties van derden waar ZENd’r Healing geen invloed op kan uitoefenen. ZENd’r Healing kan daarom niet aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van een situatie waarbij de schade te wijten is aan een derde partij waarmee ZENd’r Healing een overeenkomst is aangegaan.

12.4. In geval van een zakelijke overeenkomst zijn partijen gehouden de werkzaamheden te verplaatsen en blijft de betalingsverplichting in stand.

Artikel 13. Overige bepalingen en toepasselijk recht

13.1. Als de klant in de opdracht bepalingen en/of voorwaarden opneemt die afwijken van, of niet voorkomen in, deze voorwaarden, dan zijn deze bepalingen en/of voorwaarden alleen bindend als ZENd’r Healing deze bepalingen en/of voorwaarden uitdrukkelijk schriftelijk heeft geaccepteerd.

13.2. ZENd’r Healing spant zich in om passende technische en organisatorische maatregelen te treffen om de (persoons-)gegevens te beveiligen tegen verlies en/of tegen enige vorm van onrechtmatig gebruik door derden. Zie hiervoor ook de privacyverklaring.

13.3. Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij met betrekking tot de overeenkomst en de werkzaamheden hebben verkregen. Informatie is vertrouwelijk als dit door de andere partij wordt aangegeven of als dat blijkt uit redelijkheid en billijkheid.

13.4. Indien ZENd’r Healing in het voordeel van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, kan de klant daar geen rechten aan ontlenen.

13.5. Rechten en plichten die ontstaan uit de overeenkomst kunnen alleen van de klant op een andere partij worden overgedragen als ZENd’r Healing daar schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.

13.6. Op alle overeenkomsten en deze algemene voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.

13.7. Partijen zullen eventuele conflicten eerst samen proberen op te lossen voordat zij een beroep zullen doen op de rechter.

13.8. Alle conflicten zullen worden beslecht door de bevoegde rechter in het arrondissement waarin ZENd’r Healing is gevestigd, behalve als een wettelijke verplichting anders bepaalt.

Het verlaagt de bloeddruk

©2024 ZENd’r Healing: Yoga & massage

Contactgegevens

0616291419

info@zendryoga.nl

Akkerwei 14, 4854 NW Bavel

Wil jij ook rust in je hoofd?

Persoonlijk inzicht en inspiratie. Eerlijk en betrouwbaar. Maandelijks in je mailbox.